РЕШЕНИЕ
№ 477
взето на заседание на Общински съвет - Казанлък,
проведено на 29.07.2021 г., Протокол №26
Относно: ОС_1181/19.07.2021 г. - Доклад от Галина Стоянова - кмет на общината с проект за решение относно изменение на Бюджет и Инвестиционна програма за 2021 г., в частта на Приложения №№ 1, 3, 4, 5, 13, 14, и 15. С Писмо № ОС-1204/27.07.2021 г., вносителят прави допълнения в мотивите на доклада, касаещи Приложения № 4 и № 13.
Мотиви: Кметът на общината докладва пред Общински съвет: „I. При започване на дейностите на обект „Основен ремонт на надлез „Катекс“ - участък от бул. „Розова долина“ от кръговото кръстовище с ул. „Бачо Киро“ до пътен възел на околовръстен път - гр. Казанлък по разрушаване на асфалтовата и бетонова настилка върху съоръжението, изпълнителят сигнализира за разлика в дебелините на асфалтовите и бетоновите пластове от тези посочени в проекта. Създаде се съвместна комисия, която установи с протокол, че дебелината на асфалтовата настилка е средно 15см , не 10 и дебелината на изравнителната настилка е със средна дебелина 14 см. Това от своя страна води до увеличаване на количествата и обема на работата поради необходимостта от демонтаж на тези пластове с по-голяма дебелина. За да бъде ясно какво е тяхното увеличение се изготви нов технологичен проект одобрен от надзора, проектанта и възложителя.
Други дейности, за които се наложи увеличаване на количествата е във връзка с изпълнението на дейността по покриване на видимата армировка и обработване на бетонови повърхности с антикарбонизационно покритие. Увеличението в изпълненото количество покриване на видима армировка с подходящи саниращи средства е породено от чиста обективна причина, тъй като разрушените бетонови повърхности и оголване на армировката при започване на строителни работи е в много по-мащабни размери и количества сравнено с времето когато е правен проекта през 2016 г.
Увеличаването на изпълнените количества на тези дейности цели цялостно и качествено изпълнение на рехабилитация на мостовото съоръжение и удължаване на експлоатационния му срок.
Обща стойност на изпълнените непредвидени строително-монтажни работи извън проекта и договора със строителя са на стойност 161 278 лв.
II. При изпълнение на обект: „Укрепване на съществуващата стара сграда на читалище „Светлина – 1861” гр. Шипка се разработи допълнителен проект по време на строителството. Разрешението за строеж е допълнено и изменено със Заповед №24/28.04.2021 г. на Главен архитект на общината. Етап 1 от заповедта ще се поеме като финансиране от Министерство на културата, а за община Казанлък остава Етап 2.
Допълнителните дейности по Етап 2 включват изпълнение на нови рандбалки, ивични основи и стоманобетонова плоча на пода в салона и допълнителни дейности по ремонт покрив извън основно КСС и е на обща стойност 39 060,00 лв.
III. Във връзка с неотложен ремонт на общинска къща, намираща се на ул. Петрова нива №26 и обитавана от три семейства наематели, са необходими средства в размер 60 000 лева за проектиране, надзор и СМР на покрива.
IV. Във връзка с подобряване организацията и контрола от Звено „Кратковременно паркиране“ в зоните за платено паркиране, Ви предлагам закупуване на 3 броя нови паркинг автомати в размер на 31 985 лв.
V. Съгласно разгледани оферти средствата за обект „Изграждане на локално пречиствателно съоръжение, с. Копринка“ са недостатъчни и е необходимо завишаването с 20 000 лв.
Средствата в размер на 312 323 лв. от т. I до т. V могат да бъдат осигурени от обект „Изграждане на продължение на пешеходната зона до ул. „Скобелев“ със сумата от 286 294 лв. и от компенсиране с 26 029 лв. в дейност 619 „Други дейности по ЖС“.
Изграждането на пешеходна зона на т. нар „Ларго“ е на ниво проектиране и няма да бъде изпълнено в рамките на 2021 година.
VI. Директора на театър „Л. Кабакчиев“ предлага да бъде закупен светлодиоден следач, който ще се използва както на закрито в новата театрална зала, така и на открито за всички необходими от сценично осветление случаи. Необходимите средства в размер на 3 960 лв. могат да бъдат осигурени от бюджета на театъра.
VII. След събрани оферти директора на ДСХ „Ал. Батенберг“ предлага обектите от Инвестиционна програма да придобият следния вид:
|
Било |
Става |
Професионална перална машина за нуждите на Дом за стари хора, Ал. Батенберг - 1 бр. |
16 104 |
9 558 |
Генератор за озон за перално-центрофугални машини за нуждите на Дом за стари хора, Ал. Батенберг - 1. бр. |
0 |
1 476 |
Професионална сушилна машина за нуждите на Дом за стари хора, Ал. Батенберг - 2 бр. |
8 436 |
8 592 |
|
24 540 |
19 626 |
Разлика в размер на 4 914 лв. предлага да бъде прехвърлена към издръжката по параграф §§10-16 „Вода, горива и енергия“.
VIII. По Молба с вх. №25-05-3/06.07.2021г. от ръководителя на Домашен социален патронаж и ДЦСХ, Ви предлагам закупуването на колонен климатик за 5 090 лв. за залата на дневния център. Необходим е такъв вид климатик и за ритуалната зала в гробищен парк. Средства могат да бъдат компенсирани от обекти - „Актуализация план за организация на движението“ в намаление с 7 800 лева и „Строителен и авторски надзор на училището в с. Розово, академия за таланти“ в намаление с 2 380 лева.
IX. С Молба с вх. №10-08-3/01.07.2021 г. кмета на кметство Кънчево предлага закупуването на автобусна спирка за източния края на селото. Необходимите средствата в размер ма 3 200 лв. ще бъдат осигурени от план-сметката на населеното място.
X. Във връзка със заложените дейности в Приоритет III “Подобряване здравето на децата“ от Общинска програма за закрила на детето – 2021, се предвижда през учебната 2021/2022 г. да се организира и проведе кампания за профилактика на зрението на децата в ранна детска възраст (3 – 6 години). Необходимостта от профилактика на очните заболявания е продиктувана от това, че не се обръща достатъчно внимание на зрителните проблеми в ранна детска възраст, също така недостатъчна информираност сред родителите, както и липсата на достатъчно национални програми за очното здраве.
Специалистите съветват, че навременната диагностика на очните заболявания в тази възраст има добра перспектива за лечение, а ранната диагностика на т. нар. Амблиопия - мързеливо око, е важен фактор за превенция на различните очни заболявания.
Профилактичната кампания има важно значение, защото мързеливото око подлежи на лечение до 8-годишна възраст и колкото по-рано се открие, толкова по-голям е шансът за лечение. След 9-годишна възраст лечението е почти невъзможно и зрението остава ниско за цял живот.
Във връзка с гореизложеното е необходимо закупуването на специализиран мобилен апарат за зрителен скрининг Plusoptix S12C, който открива следните проблеми при деца: далекогледство, късогледство, замъглено зрение, неравномерно отражение, различие в големината на зениците, кривогледство. Апарата измерва рефракцията посредством фото-ретиноскопия. Средствата за закупуването му са в размер на 16 700 лв. Средствата могат да бъдат осигурени от дейността на здравните кабинети.
XI. След проектиране на пазар „Изток“, средствата заложени за 2021 година в размер на 60 хил. лева са достатъчни за проектиране на продължението на пазара и изграждане на навесно покритие, като изграждането на павилиони ще остане за 2022 година. Във връзка, с което да придобие следното наименование „Изграждане на метална конструкция за оформяне на открит пазар за селскостопанска продукция, преустрояване на пазар Изток (фермерски пазар)“.
XII. От предвидените средства за компютри и хардуер в размер на 11 000 лева, предлагам да се отделят средства в размер на 4 530 лв. за мултифункционално устройство, във връзка с невъзможност от ремонтиране на съществуващо.
XIII. Във връзка с изпълнение на проект „Изграждане на социални жилища“, финансиран от Европейския фонд за регионално развитие от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. е необходимо увеличаване на предвидените в първоначален план средства за мостово финансиране от 270 000 лв. на 340 000 лв., съгласно внесен до Вас Доклад с вх. № ОС-1164/14.07.2021 г.
XIV. След разглеждане на документите и обектите по проект за „Облагородяване на междублокови пространства по решение на общински съвет“ в рамките на средства от половин милион лева са одобрени девет междублокови, за четири от които е необходимо проектиране, а останалите пет са текущ ремонт.
Във връзка с това средствата за текущ ремонт на междублокови пространства в размер на 323 988 лева е необходимо да бъдат прехвърлени с източник на финансиране собствени бюджетни средства, а не целева капиталова субсидия.
Проектиране и изграждане на междублокови пространства по решение на Общинския съвет, в т.ч.: |
Целева капиталова |
176 012 |
Проектиране и изграждане на междублоково пространство ж.к. Изток, бл. 12 |
Целева капиталова |
44 803 |
Проектиране и изграждане на междублокови пространство Тюлбенска №53 |
Целева капиталова |
49 603 |
Проектиране и изграждане на междублокови пространство ж.к. Изток блок 5 и 6 |
Целева капиталова |
36 803 |
Проектиране и изграждане на междублокови пространство ул. Христо Ботев №31 |
Целева капиталова |
44 803 |
Благоустрояване на междублокови пространства с решение на Общинския съвет, в т.ч: |
Източник на финансиране |
323 988 лв. |
Текущ ремонт на междублоково пространство на ул. Ст. Михайловски №8 |
Приходи продажби |
47 000 лв. |
Текущ ремонт на междублоково пространство на ул. В. Левски №46 |
Приходи продажби |
107 000 лв. |
Текущ ремонт на междублоково пространство на ул. В. Левски №47 |
Приходи продажби 17 412 +56 588 СБС |
74 000 лв. |
Текущ ремонт на междублоково пространство на ул. Тюлбенска №62 |
СБС |
40 000 лв. |
Текущ ремонт на междублоково пространство на ж.к. Изток №28 |
СБС |
55 988 лв. |
Във връзка с изключването на междублоковите пространства текущ ремонт от целевата капиталова, предлагам изменение на източниците на финансиране на обекти от Инвестиционната програма без да се изменя общия им план, съгласно Приложение №№13, 14 и 15 от бюджета на Община Казанлък.
XV. Във връзка с провеждане на процедури по избор на изпълнители за ремонт, газификация, изграждане на детски площадки в детски ясли, Ви предлагам обектите от инвестиционната програма да придобият следния вид:
|
Било |
Става |
Основен ремонт на тераса към сградата Детска ясла "Васил Левски" № 8 |
12 535 |
14 000 |
Газификация и ремонт на топлата връзка в сградата Детска ясла "Надежда" № 6 |
56 460 |
57 700 |
Ремонт на дворно пространство и доставка на детски съоръжения - Детска ясла "Васил Левски" № 8 |
50 464 |
48 000 |
Изграждане на детска площадка и доставка на детски съоръжения Детска ясла "Надежда" № 6 |
15 790 |
14 900 |
Основен ремонт на дворно пространство, доставка на детски съоръжения Детска ясла "Детелина" № 5 |
35 600 |
34 500 |
Изграждане на детска площадка и доставка на детски съоръжения Детска ясла "Пролет" № 4, вътрешен двор английски |
32 000 |
33 749 |
|
202 849 |
202 849 |
XVI. При осъществяване на СМР на обект Тракийска гробница „Оструша“ по ОПРР „Светът на траките“ възникна необходимост от допълнително проектиране в работна фаза в размер на 6 000 лева.
Средствата могат да бъдат компенсирани от допроектирането на част конструктивна за обект комплекс „Светът на траките“.“
Общински съвет - Казанлък, на основание чл. 21, ал.1, т.6 от ЗМСМА и чл. 124, ал.2 oт Закона за публичните финанси и чл.2, ал.2, ал.5, т.1 и чл.25, ал.2 от Наредба № 28 на Общински съвет – Казанлък за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности, за съставяне, приемане, изпълнение, изменение и отчитане на общинския бюджет и за управление на общинския дълг,
Р Е Ш И:
I. Изменя Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2021 година, като изменя Решение №350 от 09.02.2021 г. на ОбС-Казанлък, изменено с Решение №396 от 27.04.2021 г. в следните точки:
Изменя т. 1 в следните подточки, съгласно Приложение №1, в подточки:
1.2.7. Временни безлихвени заеми (нето) в размер от (-) 1 766 958 лева на (-) 1 836 958;
1.2.8. Заеми от банки и други лица в страната в размер от (+) 3 608 749 лева на (+) 3 678 749 лева.
Изменя т. 2. в следните подточки:
2.2.1. За местни дейности в размер от 27 997 902 лева на 27 961 222 лева, разпределени по функции и дейности, съгласно Приложение №4
2.2.2. За допълнително финансиране със средства от собствените приходи и от изравнителната субсидия, на делегираните от държавата дейности в размер от 1 283 254 лева на 1 319 934 лева, разпределени по функции, дейности и параграфи, съгласно Приложение №5.
Изменя т. 3.3 Заеми от банки и други лица в страната от (+) 3 608 749 лева на (+) 3 678 749, в т.ч.:
Изменя т. 3.3.2. Получени по краткосрочни заеми от други лица в страната от 505 000 лева на 235 000 лева, в т.ч.:
Отменя тире към подточка 3.3.2: - Фонд ФЛАГ за проект по ОПРР „Изграждане на социални жилища“ - 270 000лева;
Изменя т. 3.3.3 Получени дългосрочни заеми от други лица в страната – от (+) 4 653 749 лева на 4 993 749, в т.ч.:
Добавя тире: - за финансиране по проект ОПРР „Социални жилища" от Фонд за органите на местното самоуправление в България - ФЛАГ ЕАД в размер на 370 000 лева.
9. Изменя лимит за поемане на нов Общински дълг през 2021 година в размер на от 5 158 749 лева на 5 228 749 лева и максимален размер на общинския дълг към 31.12.2021 година (чл. 39 от ЗПФ) - от 6 805 935 лева на 6 875 935 лева;
13. Изменя Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2021 година в размер от 6 155 834 лева на 5 876 821 лева, съгласно Приложение №13.
14. Изменя разчет за разпределението на целевата субсидия за капиталови разходи, определена със Закона за държавния бюджет за 2021 година, по обекти за строителство и основен ремонт, за придобиване на материални и нематериални дълготрайни активи и за проучвателни и проектни работи, включително за съфинансиране и за плащания по заеми за капиталови разходи, съгласно Приложение №14.
15. Изменя разчет за разпределението на средствата от приходи от сделки за разпореждане с имоти, общинска собственост и приватизация по обекти за финансиране на изграждането, за основен и текущ ремонт на социална и техническа инфраструктура, както и за погасяване на ползвани заеми за финансиране на проекти на социалната и техническата инфраструктура, съгласно Приложение №15.
Настоящият акт да се изпрати на Областния управител на Област Стара Загора, Кмета на Община Казанлък и обществения посредник в седемдневен срок от приемането му.
Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за преглед по реда на общия надзор за законност.
Настоящият акт може да се върне за ново обсъждане на Общинския съвет по чл. 45, ал. 5, изр. 1 от ЗМСМА в седемдневен срок от получаването му.
Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.
Адресат на акта: Кметът на Община Казанлък за всички задължени лица.
Участвали в поименно гласуване 34 общински съветници, от които „За” 26.
Вярно с оригинала!
ПРОТОКОЛИСТ: ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: (п)
(Ст. експерт Д. МАРКОВА) (НИКОЛАЙ ЗЛАТАНОВ)